Skebo satsar på lägenheter i Skelleftehamn

Skebo satsar vidare utanför Skellefteås centralort. I Skelleftehamn läggs nu 14 nyrenoverade lägenheter ut för bokning.
– Det är positivt att vi kan öppna lägenheter för alla även i våra ytterområden, säger Skebos marknadschef Anna Ersson.

Lägenheterna är belägna i kvarteret Rönnen i Skelleftehamn. Där har tidigare bedrivits ett boendestöd i ordinärt boende inom ramen för kommunens stöd- och serviceverksamhet. Den verksamheten avvecklades ifjol.

Skebo har tagit möjligheten att renovera de 14 lägenheterna. Bokningsmöjligheten öppnas idag för alla i Skebos bostadskö.

– Det är viktigt att understryka att alla i vår bostadskö är välkomna att boka lägenheterna. Därefter görs fördelningen i vanlig ordning utifrån köpoäng. Genom att det handlar om renoveringar av befintliga lägenheter kan vi också erbjuda attraktiva hyresnivåer, säger Anna Ersson.

Tolv tvåor och två ettor
Fördelningen av de mindre lägenheterna i fastigheten är tolv tvåor och två ettor. Ettorna ligger storleksmässigt på 32 respektive 42 kvadratmeter. Tvåornas storlek är 47, 57 och 63 kvadratmeter.

Beräknad inflyttning är i maj.

– Det här är första etappen på en satsning som vi gör i Skelleftehamn. Vi får anledning att återkomma, säger Anna Ersson.

Telefon: 0910–73 65 10