Skellefteå buss vd går vidare till ny tjänst

Andreas Olofsson har på egen begäran sagt upp sig som vd på Skellefteå buss. Han kommer att tillträda en tjänst som vd på Skellefteå Taxi.
– Andreas har bidragit starkt till Skellefteå buss utveckling under senare år. Att rekrytera en ersättare prioriterar vi nu högt, säger Roger Marklund, styrelseordförande i Skellefteå buss.

Efter närmare sju år på vd-posten väljer Andreas Olofsson att lämna Skellefteå buss.
– Jag är tacksam över att ha fått vara med på en spännande och lärorik resa. Kollektivt resande ligger i tiden och tar succesivt större plats på både lokal och nationell nivå. Skellefteå buss har samtidigt utvecklats med en fordonsflotta som blir alltmer miljömässig och modern, nya lösningar för kunderna med förenklade resmöjligheter och ett utökat trafikutbud. Jag gläds även av det faktum att vi tillsammans lyckats stärka affärsmässigheten, säger Andreas.

Väl rustat inför framtiden
Den 1 december tillträder Andreas sin nya tjänst som vd på Skellefteå Taxi.
– Det blir en intressant utmaning att ta över vd-rollen på Skellefteå Taxi som befinner sig i en närbesläktad bransch. Jag känner mig trygg med att lämna över vårt kommunala kollektivtrafikbolag i händerna på människor som vill fortsätta att driva utveckling. Skellefteå buss står väl rustat inför de möjligheter och utmaningar som företaget står inför och kommer även fortsättningsvis att ha en viktig samhällsbärande roll i ett växande Skellefteå, säger Andreas.

Fortsätter tills vidare
Andreas fortsätter tills vidare att arbeta som vd på Skellefteå buss under sin uppsägningstid.
– Vi ger oss in i en spännande rekryteringsprocess för att hitta en vd som lockas av alla intressanta framtidssatsningar som vi ska genomföra. Det interna förändringsarbetet kring stärkt dialog som vi initierat sedan ett antal månader tillbaka fortsätter på den inslagna vägen. Andreas har under sina år hos oss gjort ett förtjänstfullt arbete med att öka professionaliteten, skapa tydligare struktur och modernisera företaget. Vi önskar honom lycka till i sin nya tjänst, säger Roger Marklund.

För mer information, kontakta:
Roger Marklund, styrelseordförande Skellefteå buss, 070 – 667 80 03
Andreas Olofsson, vd Skellefteå buss, 0910 – 72 56 01