ELON, Elkedjan och Skellefteå Kraft ger bort julklappar

ELON, Elkedjan och Skellefteå Kraft vill förenkla och uppgradera valet av elleverantör. En rabatt om 650 kronor blir därför årets julklapp för de kunder hos ELON och Elkedjan som köper en ny miljövänlig vitvara och samtidigt tecknar ett elabonnemang hos Skellefteå Kraft.

Skellefteå Kraft fortsätter sitt arbete med att göra elvalet betydelsefullt, enkelt och roligt. Tillsammans med ELON och Elkedjan vill man ge bort julklappar till de som väljer att köpa en ny miljövänlig vitvara.

– Det här är ytterligare ett led i vår satsning att göra det enklare för kunden att teckna ett elavtal, samtidigt som vi synliggör valet av elleverantör. Samarbetet med ELON och Elkedjan innebär nu att det finns fler än 400 butiker i hela Sverige som erbjuder 650 kronor i rabatt på elpriset när man handlar en ny vitvara, förklarar Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad vid Skellefteå Kraft.

Starkt kundfokus
Genom att gå över till Skellefteå Kraft får kunden ett rörligt elpris utan påslag och 650 kronor i rabatt på första elfakturan.
– Det känns bra att göra något gemensamt med en elleverantör som vågar tänka annorlunda och sticka ut. Skellefteå Kraft har ett miljöengagemang och ett kundfokus som vi tycker stämmer bra överens med såväl ELON som Elkedjan. Gamla vitvaror påverkar miljön väldigt negativt och är ofta inte särskilt energisnåla. Genom att byta ut sina gamla vitvaror sänker du som konsument inte enbart dina elkostnader utan ser även till att minska miljöpåverkan. Det här är bra för miljön och konsumenterna, säger Camilla Waldmark, PR- och kommunikationsansvarig på ELON och Elkedjan.

– Det här ligger helt i linje med vår nya partnertanke och ambitionen att bli hela Sveriges elbolag. ELON och Elkedjan har en enormt stor räckvidd med många butiker och starka varumärken. Kedjorna har dessutom en position och ambition att vara branschexperten som står för god service, stark kunskap till ett bra pris. Det är precis i linje med vad vi vill stå för fast i el-branschen, säger Christoffer Svanberg.

Kampanjen vänder sig till nya kunder och rullas ut i lagom till julhandeln startar i Stockholm- och Göteborgsområdet för att sedan rullas ut över hela landet i januari.

Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad, Skellefteå Kraft
mobil 070-620 88 70