Hans Kreisel nomineras till Årets VD

Skellefteå Krafts koncernchef har nominerats till Årets VD inom empoyer branding 2015 av undersökningsföretaget Universum Communications.

Juryns motivering: Årets VD 2015- Hans Kreisel
Denna person har på ett mycket tydligt sätt visat på frågornas betydelse för företaget i framtiden. Han har förutom sitt eget agerande visat HR avdelningen sitt fulla stöd. Resultaten har genom detta inte låtit vänta på sig och företaget har gjort en enastående resa uppåt i attraktiviteten bland ingenjörerna.
Denna Vd är en sann inspiration för alla andra VD:ar i Sverige.

Hans Kreisel är både glad och smickrad över nomineringen:

- Energibranschen står inför stora förändringar och vi arbetar hårt på flera fronter för att anpassa Skellefteå Kraft inför framtiden. En viktig del för att lyckas är vår förmåga att attrahera nya medarbetare med relevant kompetens och att behålla och vidareutveckla våra nuvarande medarbetare. Det är ett långsiktigt arbete som kräver mod och uthållighet för att ge resultat.

Universum Communications har delat ut priset till Årets VD i 25 år. 2015 består juryn av Petter Nylander, VD, Claes Peyron, marknadschef, och Lisa Sundkvist, undersökningschef. Priset utdelas på Universum Awards i Stockholm den 11 mars.