Höganäs Energi väljer Skellefteå Kraft som samarbetspartner

I samband med att Höganäs Energi AB startar elförsäljning väljer man att teckna ett samarbetsavtal med Skellefteå Kraft. Avtalet omfattar balansansvar för elleveranser samt handel med elcertifikat. Handelsverktyget Skepool och rådgivning ingår också i avtalet.

– Vi är glada över att Höganäs Energi väljer att bli kund hos oss. Vår affärsidé är att göra det enkelt och effektivt för nya aktörer på marknaden att starta upp elförsäljning och vi ser nu fram emot ett mångårigt och givande samarbete med Höganäs Energi, säger Frank Larsgård, handelschef vid Krafthandel hos Skellefteå Kraft.

– Skellefteå Kraft presenterade den bästa lösningen. Dessutom har de visat en ödmjuk inställning i dialogen med oss, något som är viktigt när det gäller att skapa ett positivt samarbete mellan en liten och en stor aktör. Beslutet att erbjuda elhandelsavtal togs för att ge våra befintliga kunder en ännu bättre service. Vi satsar på att bli kompletta som energibolag som har som målsättning att bli ”världens bästa lokala energibolag”, säger Benny Ulmestig, vd Höganäs Energi.

Skellefteå Kraft har under många år byggt upp kunskap och system för att kunderna så enkelt som möjligt ska kunna göra alla elaffärer på ett ställe. Skepool är en handelsplattform där kunden själv kan plocka och administrera el och certifikat till mycket konkurrenskraftiga priser. Skepool erbjuder handel i små volymer och i alla svenska elområden och i svensk valuta.

Frank Larsgård, handelschef Krafthandel Skellefteå Kraft
mobil 072‐576 52 27