Lägre pris och högre hastighet är attraktivt för Skellefteåbor

På Skellefteå Krafts bredbandsportal sätter den ökade konkurrensen nu sina tydliga spår. Genom att jämföra leverantörernas tjänster går det snabbt att hitta Skellefteås snabbaste och billigaste bredband. Nu har dessutom utformningen av portalen förbättrats för att göra det enklare att utföra olika ärenden.

Sedan bredbandsportalen lanserades förra hösten har utbudet av tjänster ökat och det finns ett flertal leverantörer att välja på. För fibernätsanslutna hushåll och företag innebär det både större valfrihet och en klar möjlighet att sänka bredbandskostnaderna.

-Sedan i september i fjol har inte bara bredbandsanslutningarna ökat i antal. Vi har även sett att över 50% av kunderna har valt att uppgradera sin anslutning från 10 Mbps till 100 Mbps. Behovet av att kunna utnyttja mer hastighetskrävande internettjänster i Skellefteå är med andra ord tydligt, säger Kajsa Hedberg, affärsområdeschef Skellefteå Kraft Kommunikation.