Skellefteå Kraft bäst på kundservice för tredje året i rad

För tredje året i rad vann Skellefteå Kraft pris för energibranschens bästa kundservice. Detta när Service Score delade ut pris för bästa service.

Utnämningen bygger på en undersökning där över 3 000 svenska konsumenter har svarat på hur olika företag ger dem service och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.

– Att vi vinner för tredje året i rad är en bekräftelse på att vårt långsiktiga arbete med kunden i fokus ger resultat. Vi har satt ett högt övergripande mål på kundnöjdhet i koncernen och jobbar aktivt med att nå våra mål. Det här är därför ett av de finaste priserna vi kan vinna, säger Christoffer Svanberg, affärsområdeschef Marknad på Skellefteå Kraft.

Under 2013 har fokus legat på tillgänglighet. Bland annat har öppettiderna utökats och en aktiv kundservicekanal har lanserats på Facebook.

– Det är en viktig framgångsfaktor för ett företag att ha en bra kundservice och engagerade medarbetare. Det har vi och jag är otroligt stolt över vår kundservice. Nu är det viktigt att vi fortsätter att utvecklas för att anpassa oss till kundernas och omvärldens förändrade behov och krav, avslutar Christoffer Svanberg.

Christoffer Svanberg, affärsområdeschef Marknad
mobil: 070-620 88 70