Skellefteå Kraft först i Sverige med att bryta fast-pris-avtal

Som första energibolag i Sverige väljer nu Skellefteå Kraft att ta bort fast-pris-avtal.

- Vi står på kundens sida. Det här är ett konkret sätt att visa det, eftersom det här innebär att du nu när som helst kan byta från ett fast elpris till ett rörligt elpris, säger Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad, Skellefteå Kraft.

Enkelt, roligt och betydelsefullt. Så vill Skellefteå Kraft se på elvalet. Nu blir man också först i Sverige med att erbjuda kunderna en möjlighet att byta elavtal under avtalsperioden. Produkten heter "fast pris premium" och kan tecknas av kunder i hela Sverige.

- Fast pris premium är ett elavtal som ger dig både flexibilitet och trygghet på en och samma gång. Vill du byta från ett fast elpris till ett rörligt elpris under din avtalsperiod så går det alldeles utmärkt. Det här är vårt sätt att utmana konventionerna i en stel och trögrörlig bransch, säger Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad, Skellefteå Kraft.

Bytet från fast elpris till rörligt elpris kan göras varje månadsskifte via kundservice. När bytet är genomfört gäller det rörliga elpriset avtalstiden ut. Utöver inköpspris betalar kunden påslag på 4,0 öre/kWh (5,0 öre inklusive moms). Tillkommer gör också rörligt elcertifikatsavgift, energiskatt och moms samt en månadsavgift på 45 kronor

- Vi arbetar aktivt för en omställning till ett hållbart samhälle byggt på förnybar energi, därför får du också en miljövänlig, ursprungsmärkt el från våra egna vatten- och vindkraftstationer på köpet säger Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad, Skellefteå Kraft.

Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad, Skellefteå Kraft
mobil 070-620 88 70