Skellefteå Kraft och Skellefteå AIK i utökat samarbete

Inför hockeysäsongen 2013/2014 har Skellefteå Kraft och Skellefteå AIK tecknat ett nytt femårig samarbetsavtal. Samarbetet ingår som en del i en större marknadssatsning som energibolaget gör under hösten.

– Vi gör en nationell marknadssatsning och att synas tillsammans med Sveriges bästa och ledande ishockeylag ger oss ett stort marknadsvärde i form av exponering över hela landet. Dessutom vill vi vara delaktiga i den långsiktiga satsning som Skellefteå AIK gör på ungdoms- och juniorsidan för att säkra framtida position, säger Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad Skellefteå Kraft.

– Vi är stolta och nöjda över att samarbetet med ett av Sveriges ledande energiföretag har utökats. Att Skellefteå Kraft valt att utöka samarbetet ser vi som ett kvitto på att Skellefteå AIK erbjuder en bra produkt om man vill exponera sig över hela Sverige, säger Pea Israelsson, klubbdirektör Skellefteå AIK.

Avtalet är på fem år och samarbetet innebär bland annat exponering på dräkter, hjälm och målvaktens plock- och benskydd.  I Skellefteå Kraft Arena kommer man att kunna se Skellefteå Krafts logotyp på till exempel pucknät, sargreklam och ismaskiner. Skellefteå Kraft betalar 4,8 miljoner kronor per år.

Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad Skellefteå Kraft
Christoffer.svanberg@skekraft.se