Skellefteå Kraft placerar sig i toppen

En undersökning från Villaägarnas riksförbund fastslår att Skellefteå Kraft var en av Sveriges bästa elhandlare under 2009. Under det sista kvartalet var Skellefteå Kraft dessutom allra bäst i landet, eftersom ledaren Uppsala El då inte längre erbjöd några elavtal.

– Vi jobbar hela tiden för att kunna erbjuda våra kunder de absolut bästa avtalen på marknaden. Det är givetvis inspirerande att vi nu får denna bekräftelse från ett rikstäckande förbund som värnar om våra kunders bästa, säger Veronica Lindström, marknadsföringsansvarig för elförsäljning på Skellefteå Kraft.

En småhusägare med rörligt elpris och en elkonsumtion på 20 000 kWh per år kunde 2009 spara upp till 1750 kronor genom att byta från ett dyrare elhandelsbolag till Skellefteå Kraft. Detta fastslår Villaägarnas Riksförbund samtidigt som de hävdar att Skellefteå Krafts agerande inte bara gynnar de egna kunderna. I egenskap av prispressare åstadkommer de även billigare el för kunder till andra elbolag.

Veronica Lindström, marknadsföringsansvarig elförsäljning Skellefteå Kraft
tel 070-693 39 18