Skellefteå Kraft rekommenderar SCA Bionorr

Under våren avslutar Skellefteå Kraft försäljningen av pellets. För att trygga leveranserna av pellets till kunderna och skapa förutsättningar för att de ska kunna fortsätta använda pellets som värmekälla i fortsättningen har man nu hittat en ersättningsleverantör.

– SCA Bionorr har många års erfarenhet av pelletsproduktion och är en etablerad aktör på marknaden. Med dem kan våra kunder känna sig trygga i valet av ny leverantör, säger Christoffer Svanberg, affärsområdeschef Marknad Skellefteå Kraft.

SCA Bionorr är en av Sveriges största producenter av träpellets med erkänt hög kvalitet. De har en årlig produktion på cirka 180.000 ton pellets. Försäljning och leverans sker direkt från fabrik samt via ett rikstäckande återförsäljarnät.

– Vi är glada och stolta över att Skellefteå Kraft rekommenderar oss som leverantör. Vi ska göra allt för att de kunder som ger oss förtroendet som leverantör, fortsatt ska få trygga och bekymmerfria leveranser, säger Stefan Rönnqvist, Marknadsdirektör SCA Energy.

Under november 2013 beslutade Skellefteå Krafts styrelse att avbryta viloläget av pelletsfabriken i Storuman och definitivt lägga ner pelletsproduktionen vid bioenergikombinatet. All direktförsäljning av pellets till företag och privatpersoner kommer att avslutas till sommaren.  Kunder kan beställa pellets från Skellefteå Kraft fram till sista april.

Christoffer Svanberg, affärsområdeschef Marknad Skellefteå Kraft
christoffer.svanberg@skekraft.se