Skellefteå Krafts nya energiexperter kan allt om Feng shui och kaosmagi.

En Feng shui-konsult, en kristallterapeut och en kaosmagiker. Det är Skellefteå Krafts nya energiexperter som presenterades under onsdagen. Kampanjen är en fortsättning på konceptet ”För dig som älskar energi, men vill slippa tänka på el” och under en tid framöver kan alla som vill boka en minst sagt annorlunda energirådgivning.

- När elbolag pratar om energi hemma brukar man av naturliga orsaker fokusera på elen. Men de flesta människor är ganska ointresserade av el. Den ska bara fungera och vara hållbart producerad till ett bra pris, vilket man får hos Skellefteå Kraft. Däremot är man intresserad av att må bra hemma och det finns energier som påverkar oss mer än man kanske tror. Vi vill helt enkelt hjälpa människor att få bra energi där hemma, på alla plan, säger Christoffer Svanberg som är chef för affärsområde Marknad vid Skellefteå Kraft.

Energirådgivningen sker över videosamtal som går att boka på Skellefteå Krafts hemsida. På Instagram kan man också ladda upp en planritning eller bild på sitt hem och få tips och hjälp från någon av experterna.

- Vi har valt ut tre experter som har lite olika syn på energi och vi hoppas att det är många som tar chansen att prova på en annorlunda energirådgivning. Det är inte varje dag man får chansen att få den här typen av tips för sitt hem, säger Christoffer Svanberg.

Kampanjen, som är framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån Åkestam Holst, kommer att pågå fram till december med en expert i taget. Först ut är Anders Wallin, som är Kaosmagiker.