Smart värmepump blir ännu smartare med skräddarsytt elhandelsavtal

Med hjälp av funktionen Uplink arbetar NIBE:s smarta värmepumpar som bäst när elpriset är som lägst. Nu blir pumparna ännu effektivare när NIBE och Skellefteå Kraft startar ett samarbete som kopplar ihop NIBE:s värmepumpar med Skellefteå Krafts elhandelsavtal.

NIBE:s smarta värmepumpar har via funktionen NIBE Uplink möjlighet att ge värmepumpen information om det kommande dygnets elpriser för att sedan anpassa driften efter det. Det nya samarbetsavtalet gör att den som använder NIBE:s Smart Price Adaption också får tillgång till Skellefteå Krafts elhandelsavtal. Kunden får också hjälp med att kostnadsfritt byta till en elmätare som hanterar elbörsens priser per timme. Elavtalet är ett förmånligt rörligt elpris med prissättning timme för timme.

– För oss är naturligtvis miljön jätteviktig. Därför är valet av Skellefteå Kraft som partner helt naturligt, eftersom de är ett innovativt energibolag med el från egenproducerad vind- och vattenkraft, säger Niklas Rönnäng försäljningschef på NIBE Energy Systems.

– Det pratas mycket om smarta hem där allt samverkar på ett bra och billigt sätt. Med vårt nya elavtal och NIBE:s värmepumpar blir ytterligare en idé på det temat verklighet. Och jag kan inte nog understryka hur viktigt det är att i praktiken visa hur det går till att åstadkomma en bättre miljö. Den som nappar på det här erbjudandet får en sänkt elräkning och förnybar el från vind- och vattenkraft, säger Christoffer Svanberg Affärsområdeschef Marknad på Skellefteå Kraft.

För ytterligare information kontaktaChristoffer Svanberg, Affärsområdeschef Marknad på Skellefteå Kraft.
Epost: christoffer.svanberg@skekraft.se,

Niklas Rönnäng, försäljningschef på NIBE Energy Systems