Värnamo Energi väljer Skellefteå Kraft

Värnamo Energi har tecknat ett mångårigt avtal med Skellefteå Kraft AB om elleveranser, balansansvar, SKEPOOL, rådgivning och riskpolicy. Elleveranserna omfattar ca 210 GWh årligen.

Vi ser Skellefteå Kraft som en trygg och kompetent partner som passar vår affärsmodell bra, säger Lars Ljungqvist, marknadschef vid Värnamo Energi.

Skellefteå Kraft är en av de större aktörerna på grossistmarknaden och har i dagsläget avtal med 24 energibolag. Avtalen gäller elleveranser och elinköp samt tillhörande tjänster såsom balansansvar, handel med elderivat, elcertifikat och rådgivning. SKEPOOL är ett komplett system för prisutställning, handel och uppföljning av el- och elcertifikatavtal.

– Det är mycket glädjande att vi i stark konkurrens lyckats få till ett längre avtal med Värnamo Energi. Jag vill passa på att tacka min fantastiska personal som starkt bidragit till dagens SKEPOOL-system och våra 24 energibolagskunder, säger Åke Persson, chef elhandel vid Skellefteå Kraft AB.

Värnamo Energi är ett komplett energibolag med tjänster inom områdena elförsäljning, elnät, fjärrvärme, gas, vindkraft och IT-kommunikation. Företaget grundades 1955 och är från och med 2010 helägt av Värnamo kommun. Elleveranserna uppgick till ca 210 GWh under år 2010.