Ny VD i SkiStar

Ny VD i SkiStar Thorvald Sverdrup lämnar den 1 oktober 2002 sin tjänst efter 15 år som VD i SkiStar och efterträds av Mats Årjes, som kommer från Skidförbundet där han varit direktör. SkiStar har genomgått en intensiv tillväxt- och utvecklingsfas efter börsnoteringen 1994 och kommer under närmaste tiden att präglas av konsolidering och utveckling av befintliga destinationer. Styrelsen och Thorvald Sverdrup har därför enats om att ny VD och Koncernchef tillsätts. Thorvald Sverdrup fortsätter som styrelseledamot. "Branschen står inför omfattande strukturförändringar i Europa, vilket jag med intresse kommer att följa på nära håll", säger Thorvald Sverdrup som "önskar sin efterträdare Mats Årjes och medarbetarna all framgång och än fler nöjda gäster i backarna.". SkiStar AB (publ), vars B-aktie är noterad på Stockholmsbörsens O-lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. För ytterligare information kontakta: Erik Paulsson, styrelseordförande Tel: +46-(0)733 87 18 18 Thorvald Sverdrup Tel: +46-(0)70 638 60 20 Mats Årjes Tel: +46-(0)70 372 20 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00670/wkr0002.pdf