Nya SKODA Superb – första detaljbilderna

Världspremiären för tredje generationens Superb står för dörren. Nu släpps de första bilderna av SKODAs nya flaggskepp.
Bilder som avslöjar en hög precision ner i minsta detalj.

Här är de första bilderna på nya SKODA Superbs exteriör. Det visar delar av den nya bilen som har premiär för världspressen 17 februari i Prag. Kompromisslös finish ner till minsta detalj har varit mottot för designteamet bakom bilen.

På de första bilderna syns en del av nya grillen som visar på genomarbetad geometri, tydliga konturer i ytorna och eleganta linjer med skulpterade former.

Visas gör också strålkastarna som har fått en ny skärpa med noggrant skuren form. Geometriskt har man använt triangulär form och tredimensionella konturer som skapar ett distinkt ansikte för varumärket. Inspirationen är hämtat och modulerad efter den stolta traditionen av kristalltillverkning i Tjeckiska provinsen Bohemia.

SKODA Superb har varit varumärkets flaggskepp sedan 2001. Från då till och med sista januari 2015 har man levererat mer än 700 000 bilar av modellen i generation ett och två vilket gör modellen till en av de mest populära bilarna i mellanbilsklassen.

Superb lanserades på den svenska marknaden 2002 har sedan dess köpts av över 14 000 kunder i Sverige.

SKODA sålde över 1 miljon bilar till sina kunder under 2014. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto över 25 800 anställda och finns representerade på över 100 marknader.