Skoda Sverige förlänger sponsringsavtal med Djurgården Hockey AB

Skoda fortsätter sin satsning inom svensk ishockey och förlänger sponsringsavtalet med Djurgården Hockey AB. Avtalet löper över ytterligare en säsong och skrevs tillsammans med Autoforum Stockholm, Skodas återförsäljare i Stockholm, och Skoda Sverige.

Skoda har förlängt avtalet med Djurgården Hockey AB, ett samarbeta som startade 2006, och kontraktet är nu förlängt även inför nästkommande säsong 2009/2010. Kontraktet gäller under ett år med en option att förlänga ytterligare två år fram till 2012. ”Arbetet tillsammans med Djurgården har varit givande och lyckosamt för båda parter. Ishockey är en viktig marknadsföringskanal för Skoda och vi är mycket nöjda med det resultat samarbetet med Djurgården givit oss säger Rainer Jonsson märkeschef Skoda Sverige”. ”Vi på Djurgården är väldigt glada att Skoda fortsätter sin satsning tillsammans med oss. Ett nära samarbeta med våra partners är otroligt viktigt. Skoda är en av våra mest aktiva partners och är en förebild vad gäller hur man nyttjar de möjligheter som gives, det kommer vara en viktigt del i vårt mål att bli marknadsledare inom svensk ishockey, säger Jan Ednertz, VD Djurgården Hockey”. Det finns en stark koppling mellan Skoda och ishockey. För sjuttonde året i rad är Skoda Auto huvudsponsor av ishockey-VM som 2010 går av stapeln i Tyskland. Sponsorskapet har till och med givit en plats i Guinness Rekordbok där inget annat företag har sponsrat ett större världsmästerskap under en så lång period. Koppling mellan hockey-VM och Skoda understryker och förstärker Skoda Sveriges satsning på ishockey. Skoda Sverige har under året varit involverade i ett flertal svenska ishockeyklubbar där Djurgården Hockey AB har varit en av dem. ”Sverige är ett hockeytokigt land och intresset för ishockey är enormt. Kopplingen till hockey-VM och Skoda Autos satsning är en perfekt plattform för oss på Skoda Sverige att bygga vidare på, säger sponsringsansvarig Skoda Sverige Henrik Svensson". Sponsringsavtalet innefattar många delar där bland annat Djurgårdens många stjärnor kommer att köra Skoda samt att Skodas logotyp syns på dräktens byxor och tröja.