Uppgraderat samarbete mellan Svenska Ishockeyförbundet och Skoda

Avtalet mellan Svenska Ishockeyförbundet och Skoda uppgraderas och utökas. Uppgraderingen innebär att Skoda blir en av huvudsponsorerna till Svenska Ishockeyförbundet.Samarbetet kommer att märkas i samband med Tre Kronors landskamper genom att:

• Skoda syns i två tekningscirklar i varje av de åtta hemmalandskamperna den här säsongen.
• En Skodabil kommer att finns uppställd inne i arena, som det brukar se ut under ishockey-VM i varje av de åtta hemmalandskamperna den här säsongen.
• Tre Kronortröjan kommer att bära reklam för Skoda under samtliga landskamper, såväl hemma som borta.

– Ett bra avtal blir nu ännu bättre. Vi är mycket nöjda med utvecklingen av vårt samarbete med Skoda som är så starkt förknippat med ishockeyn, bland annat genom deras engagemang i ishockey-VM, säger Tomas Bjernudd, Svenska Ishockeyförbundets marknads- och kommunikationschef.

– Det känns mycket spännande och helt i rätt riktning för Skoda Sverige att ta steget att utveckla samarbetet ytterligare. Det gläder oss oerhört att Sveriges populäraste landslag nu pryds av en Skoda-logo säger Henrik Svensson, press- och sponsringsansvarig hos Skoda Sverige.

För ytterligare information kontakta Henrik Svensson pressansvarig Skoda Sverige, 08-553 865 17, 070 618 65 17, henrik.svensson@skoda.se.

Fabrikerna i Tjeckien och sex andra länder producerade sammanlagt 684 226 bilar under 2009. Hittills under 2010 från januari till september har Skoda Auto producerat 569 890 bilar. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto 27 000 anställda world wide med en ambition att öka försäljningsvolymen ytterligare mot nya framgångar.