Almedalen: Alla ska med – även Vitryggen

Välkommen till ett frukostseminarium om skogsindustrins arbete med den biologiska mångfalden

Skogsindustrins mål är tydligt; skogen ska brukas så att alla arter i det svenska skogslandskapet kan fortleva. Så kan innehållet i rapporten Levande skogar sammanfattas - en rapport som för första gången ger en samlad bild av skogsindustrins arbete med biologisk mångfald.

Presentationen av rapporten efterföljs av en paneldiskussion med företagsrepresentanter, forskare och politiker om hur man tillsammans kan fortsätta att utveckla den svenska modellen och skapa en nödvändig dialog om kvalitet i naturhänsyn.

När: Tisdagen den 5 juli
Tid:  8.30-10.00
Var: Clematishuset, Strandgatan 20, Visby

Talare:

• Marie S Arwidson, vd Skogsindustrierna
  • Per Simonsson, skogsekolog SCA
  • Mårten Larsson, skogsdirektör Skogsindustrierna
  • Johan Bodegård, Artdatabanken
  • Johan Hultberg, Moderaterna
  • Kew Nordqvist, Miljöpartiet
  • Moderator Linda Eriksson, Skogsindustrierna

Information om vad Skogsindustrierna gör i Almedalen finns på: http://www.skogsindustrierna.org/web/Skogsindustrierna_i_Almedalen_2011

För mer information vänligen kontakta:
Karin Eriksson, pressansvarig Skogsindustrierna, 070-254 48 49
Mårten Larsson, skogsdirektör Skogsindustrierna, 070-352 79 72

Skogsindustrierna är massa-, och pappers- och den trämekaniska industrins bransch- och arbetsgivarorganisation. Skogsindustrierna företräder ett 50-tal massa- och pappersbruk och cirka 140 sågverk samt ett antal företag med nära anknytning till massa-, pappers-, eller trävarutillverkning. Skogsindustrin sysselsätter drygt 70 000 personer och exporterade för 129 miljarder kronor (2010).

Box 55525, 102 04 Stockholm, tel 46 8 762 72 00, www.skogsindustrierna.org