Pappers har tackat nej till medlarnas bud

Strax efter 17.00 idag tackade Pappers nej till medlarnas bud. Ett bud som följer normen som är satt inom industrin och med en lösning på bemanningsfrågan som redan tagits av ett flertal andra parter.

- Vi ser det som mycket ansvarslöst att Pappers nu tackat nej till OpO´s sista hemställan, säger Marie S. Arwidson, vd Skogsindustrierna. Vi kan helt enkelt inte se på vilka grunder man nu vidtar stridsåtgärder. Normen är satt och det man går till konflikt på är att man anser sig ha rätt till mer än alla andra vars avtal redan är klara. Pappers har varslat om övertidsblockad från 18.00 i morgon den 12 april och det ligger också ett varsel om strejk vid 6 bruk från fredagen den 16 april. - Vi kommer nu internt med vår föreningsstyrelse diskutera hur vi bäst kan hantera den uppkomna situationen, fortsätter Marie S. Arwidson. Situationen är mycket allvarlig. Presskontakt: Lotta Larson, kommunikationschef 076-766 79 80 Marie S Arwidson, vd, 070-635 00 08 Per Hidesten, Förhandlingschef, 070-3167 255