Välkommen till presentation av Skogsindustriernas och Industriarbetsgivarnas första konjunkturrapport

Skogsindustrierna och Industriarbetsgivarnas presenterar sin första gemensamma konjunkturrapport. Fokus blir på utvecklingen för den svenska basindustrin – de branscher som medlemmarna tillhör.

Vid seminariet medverkar bland andra Mats Kinnwall, chefekonom för Industriarbetsgivarna och Skogsindustrierna samt Industriarbetsgivarnas vd, Per Hidesten.

Presentationen sker i samband med ett frukostseminarium för media.

Tid: torsdagen den 21 maj, klockan 9.00 till 10.00.
Plats: Industriarbetsgivarna, styrelserummet – Kungsträdgårdsgatan 10, Stockholm

Anmälan sker till Per Braconier, kommunikationschef, Industriarbetsgivarna

E-post: per.braconier@industriarbetsgivarna.se
Telefon: 070-534 51 66

Skogsindustrierna är massa- och pappers- och den trämekaniska industrins bransch- och arbetsgivarorganisation. Skogsindustrierna företräder ett 50-tal massa- och pappersbruk i sammanlagt 22 koncerner/företag och cirka 115 sågverka i cirka ett 60-tal koncerner/företag, samt ett antal företag med nära anknytning till massa-, pappers-, eller trävarutillverkning. Arbetsgivarverksamheten bedrivs tillsammans med gruvsektorn och stål- och metallsektorn inom organisationen Industriarbetsgivarna. Inom Skogsindustrierna ingår verksamheten Svenskt Trä och sekretariatet för Bioinnovation. Skogsindustrin sysselsätter nära 55 000 personer och exporterade för 124 miljarder kronor 2014.

Box 55525, 102 04 Stockholm, tel +46 8 762 72 00, skogsindustrierna.org