EU-kommissionär Virginijus Sinkevičius och landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg till Skogens Dag

Report this content

Det blir en unik uppslutning från den högsta politiska nivån den 12 maj. EU-kommissionär Virginijus Sinkevičius, med ansvar för miljö, hav och fiske, deltar digitalt för att prata skogsfrågor och landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg deltar fysiskt för att prata skog och hållbarhet.

För åttonde året i rad samlas forskare, världsledande teknikutvecklare och samhälle för nätverkande och kunskapsutbyte inom det skogliga området. Med temat För hållbar samhällsutveckling fokuserar vi på vår generations största utmaningar; klimatkrisen och säkerställandet av en rik biologisk mångfald. Hur kan skogen bidra till en hållbar samhällsutveckling? Vart är skogsbruket och skogspolitiken på väg? Vilka är utmaningarna och finns det goda exempel på vägar framåt?

Media är välkomna att delta. Vänligen kontakta
Anneli Lundmark, anneli.lundmark@skogstekniskaklustret.se

Tid: Torsdag 12 maj, frukostmingel från kl. 09.00. Konferensen pågår kl. 10.00-17.00.
Plats: Berns Hotel, Stockholm.

Moderatorer: Camilla Sandström, professor vid Umeå universitet och Sverker Olofsson, journalist.

Skogens Dag

Skogens Dag är ett årligt arrangemang som genomförs av Länsstyrelsen Västerbotten, Skogstekniska klustret, SLU och Umeå universitet. Syftet är att utgöra en nätverksarena för att stärka kunskapen och drivkraften som finns inom det skogliga området. För första gången kommer konferensen att äga rum på Berns Hotel i Stockholm.

Välkommen med din anmälan!

Länk till anmälan: https://dinkurs.se/appliance/?event_id=78452

Läs mer om konferensen på: http://skogensdag.se/

Anneli Lundmark, Projektledare
anneli.lundmark@skogstekniskaklustret.se

Om Skogstekniska klustret
Skogstekniska klustret är en plattform för innovation och samverkan mellan skogsnäringen och akademin i norra Sverige, i syfte att driva utvecklingen mot morgondagens hållbara skogsbruk. Vi är en ekonomisk förening med tio medlemsföretag, från Malå kommun i norr till Ludvika kommun i söder: Bracke Forest, Cranab, Hultdins, Iggesund Forest, Indexator Rotator Systems, Komatsu Forest, Log Max, Olofsfors, Oryx och Vimek.