iPhonebutiken.se förvärvar Mailshop.se

Report this content

iPhonebutiken.se presenterar stolt det senaste tillskottet till företaget, Mailshop.se. Vi förvärvar Mailshop.se, vår största konkurrent, för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare sortiment, ett större kunnande samt en bättre service. Sedan tidigare säljer Mailshop.se tillbehör för iPhone, iPad och olika HTC-modeller. I och med förvärvandet av Mailshop.se kommer deras iPhone- och iPad-tillbehörsförsäljning att flyttas till iPhonebutiken.se, vilket innebär att sortimentet utökas med cirka 130 produkter.
Mailshop.se kommer att fortsätta sälja HTC-tillbehör samt utvidga sortimentet mot nya och populära smartphones av diverse tillverkare.

"Vi har länge haft ögonen på Mailshop.se, då vi alltid varit imponerade av deras arbete. Det är en av få butiker som inte pysslade med priskrig, vilket förmodligen var en bidragande orsak till att de blev vår största konkurrent", säger Daniel Andersson, delägare i iPhonebutiken.se.

"Mailshop har genom sin satsning på tillbehör till andra smartphones än iPhone kunnat nå ut till en större målgrupp än vi. Genom förvärvet av Mailshop kommer vi bredda gruppen potentiella kunder och förhoppningsvis ta en ännu större bit av smartphone-marknaden", säger Kim Johansson, delägare i iPhonebutiken.se.

I och med övertagandet kommer Mailshops lager flyttas till Kalmar för att slås ihop med iPhonebutikens lager.

För mer information kontakta info@iphonebutiken.se, alternativt info@mailshop.se

iPhonebutiken drivs från lager/kontor i centrala Kalmar. Ambition är att bli det självklara valet för människor som är ute efter tillbehör till sin kära iPhone och iPad. Detta genom att erbjuda störst sortiment, flexibel och tillmötesgående kundservice, högkvalitativa produkter och bra priser.iPhonebutiken.se drivs och ägs av aktiebolaget Skogstrollen AB som i olika former bedrivit internetverksamheter sedan 1999.

Taggar: