Ida Thomasdotter Jansson utsedd till ny CFO för Skolon AB (publ)

Ida Thomasdotter Jansson, idag Financial Manager på edtechbolaget Skolon AB (publ), tar nu rollen som ny CFO i Skolon-koncernen, med start 1 maj 2024.

Emelie Gustafsson lämnar positionen som Skolons CFO, men behåller rollen som IR-ansvarig i bolaget. Hon efterträds av Ida Thomasdotter Jansson som varit Financial Manager i bolaget sedan 2020, och även adjungerad medlem i ledningsgruppen sedan dess.

Ida Thomasdotter Jansson har en kandidatexamen i ekonomi vid Kristianstad Högskola. Hon har haft flera ekonomichefsroller i bolag inom CIMON-koncernen sedan 2017 och sedan 2020 innehaft rollen som Financial Manager i Skolon-koncernen. Sedan 2024 är hon anställd i Skolon AB (publ), där hon nu tillträder rollen som CFO i Skolons koncern.

- Jag är glad över att Ida tackat ja till att tillträda rollen som CFO och det känns som ett naturligt steg i vår fortsatta organisationsutveckling, då hon har byggt upp en stor kunskap om Skolons affär och den operationella verksamheten. Samtidigt ger det Emelie förutsättningar att fokuserat fortsätta att stärka och vidareutveckla vårt viktiga IR-arbete i takt med att vi växer som bolag. Emelie och Ida har under en längre period arbetat parallellt för bästa möjliga överlämning, säger bolagets vd Oliver Lundgren.

Ida Thomasdotter Jansson tillträder rollen 1 maj 2024 och mer information om Ida och Skolons ledning finns att läsa på bolagets hemsida.

För mer information, vänligen kontakta:

CEO / Verkställande direktör

+46 (0)733-12 67 77

Skolon är ett svenskt SaaS-bolag (Software as a Service) som utvecklar en digital plattform för skolor och som samlar alla digitala verktyg och läromedel från olika leverantörer på ett ställe. Skolon får digitala skolverktyg att fungera i klassrummet och bolagets plattform gör det enkelt och säkert att arbeta digitalt i skolan. Bolagets kunder är primärt kommunala och privata skolhuvudmän i Sverige och Norge.

Skolons aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market.
FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser.

Taggar: