Kommuniké från årsstämma i Skolon AB (publ)

Skolon AB (publ) har idag hållit årsstämma på NetPort, Östra Piren i Karlshamn. Vid stämman var ca 84% av bolagets aktier representerade. Den formella stämman avslutades med en presentation av bolagets VD Oliver Lundgren, där aktieägarna gavs möjlighet att ställa frågor om verksamheten.

Vid stämman beslutades att fastställa resultat- och balansräkningen, samt föreslagen utdelning med 0,56 kr per aktie. Avstämningsdag för erhållande av utdelning fastställdes till den 26 april 2024 vilket innebär att utdelningen beräknas skickas från Euroclear den 2 maj 2024.

Vidare beslutades, i enlighet med valberedningens förslag, att styrelsen fram till årsstämman 2024 ska bestå av sex ordinarie ledamöter utan suppleanter. Sittande styrelse omvaldes i sin helhet, vilket innebär att den även fortsättningsvis består av Peter Mattisson (styrelsens ordförande), Per-Anders Johansson, Ulf Annvik, Maria Ericsson och Anders Jemail, samt nyval av Heidi Rundt.

Till revisor omvaldes revisionsbolaget Ernst & Young Aktiebolag, som meddelat att man även fortsättningsvis utser Henrik Rosengren till huvudansvarig revisor.

Stämman beslutade att arvode för 2023 till styrelsen utgår oförändrat vilket innebär att det totala styrelsearvodet uppgår till 425 000 kr, fördelat på 125 000 kr till styrelsens ordförande och 75 000 kr till ordinarie ledamot som ej är anställd i bolaget. Stämman beslutade också, i enlighet med valberedningens förslag, att styrelsearvodet fram till nästa årsstämma ska uppgå till 650 000 kr, fördelat på 150 000 kr till styrelsens ordförande och 100 000 kr till ordinarie ledamot som ej är anställd i bolaget.

Samtliga beslut fattade vid stämman var enhälliga.

För mer information, vänligen kontakta:

CEO / Verkställande direktör

+46 (0)733-12 67 77

Skolon är ett svenskt SaaS-bolag (Software as a Service) som utvecklar en digital plattform för skolor och som samlar alla digitala verktyg och läromedel från olika leverantörer på ett ställe. Skolon får digitala skolverktyg att fungera i klassrummet och bolagets plattform gör det enkelt och säkert att arbeta digitalt i skolan. Bolagets kunder är primärt kommunala och privata skolhuvudmän i Sverige och Norge.

Skolons aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market.
FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser.

Taggar: