Skolon en av två utvalda partners på Microsoft Teams Inspiration Days

Idag inleds Microsoft Teams Inspiration Days - en turné med stopp i flera europeiska huvudstäder, vars syfte är att sprida möjligheterna med Teams-integrationer för edtechbranschen. Dagarna besöks av över 50 bolag inom edtech och Skolon är en av två utvalda europeiska partners som står för innehållet.

Med start idag inleds inspirationsturnén i Köpenhamn och följs av stopp i bland annat Stockholm och Amsterdam. De över 50 medverkande edtechbolagen samlar deltagare från bland annat Skandinavien, Tyskland, Belgien, Nederländerna, m.fl.

Syftet är att visa och diskutera olika former av integrationsmöjligheter för edu-partners till Microsoft. Skolon deltar, som en av två utvalda samarbetspartners, i form av att dela den lyckade integrationssatsning som gjorts tillsammans med Microsoft och kommunikationsverktyget Teams.

Mer om Skolon och Microsoft Teams integration:

Teams är Microsofts nya kommunikationsverktyg för skolor och företag och som gör det enklare att samarbeta, samla innehåll, dela ut uppgifter och kommunicera med varandra. Samarbetet och integrationen mellan Microsoft och Skolon innebär enkel åtkomst för lärare och elever till alla sina digitala läromedel och skolverktyg i Skolon direkt inne i Teams-miljön.

Integrationen är tillgänglig i Microsoft Store, redo att användas för samtliga Skolonanvändare som också använder Microsoft Teams.