• Skolon/

Skolon på topplistan över snabbast växande techföretagen i Europa, Mellanöstern och Afrika

Skolon har under de senaste tre åren i rad varit med på topplistan över Sveriges snabbast växande techföretag. När Deloitte nu även rankar de snabbast växande techföretagen i Europa, Mellanöstern och Afrika, så finns Skolon med även här i topp.

Deloitte EMEA Technology Fast 500 är en objektiv lista som rankar de snabbast växande techföretagen i Europa, Mellanöstern och Afrika, ett område kallat EMEA.

På listan finns flera banbrytande bolag och snabbväxande startups inom flertalet olika områden, där mjukvara, hårdvara och fintech utmärker sig främst. Vinnarna på listan bestäms baserat på deras intäktsökning i procent över en treårsperiod. 175 bolag har en growth rate på över 1000% och Skolon hamnar på plats 155 av totalt 500 bolag, med 1141%.

- Jag vet vilket hårt arbete som ligger bakom de senaste årens framgångar, så därför är jag och vi som team väldigt glada och stolta över denna utmärkelse. Att vi nu är med på en lista för EMEA tillsammans med flertalet andra framgångsrika och innovativa bolag, ser vi även som en bekräftelse på det intresse som finns för vår plattform på marknader utanför Norden, säger Skolons vd Oliver Lundgren.

Skolon har sedan tidigare de senaste tre åren i rad rankats av Deloitte som ett av Sveriges snabbast växande techföretag, med plats nummer 5 som främsta placering.

Mer information och EMEA-listan i sin helhet finns i Deloittes Fast 500 Report här.

För mer information, vänligen kontakta:

CEO / Verkställande direktör

+46 (0)733-12 67 77

Skolon är ett svenskt SaaS-bolag (Software as a Service) som utvecklar en digital plattform för skolor och som samlar alla digitala verktyg och läromedel från olika leverantörer på ett ställe. Skolon får digitala skolverktyg att fungera i klassrummet och bolagets plattform gör det enkelt och säkert att arbeta digitalt i skolan. Bolagets kunder är primärt kommunala och privata skolhuvudmän i Sverige och Norge.

Skolons aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market.
FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser.

Taggar: