Skolon prisat som Bästa Blekingeföretag på Guldekengalan

Den 4 oktober hölls Blekinges årliga näringslivsgala Guldeken, en gala som belönat goda prestationer inom näringslivet sedan 1995. Som vinnare av Bästa Blekingeföretag, ett företag som visat upp goda resultat under året och sticker ut utöver det vanliga, stod Skolon AB (publ).

Den 4 oktober intog Guldeken, Blekinges årliga näringslivsgala, Brinova Arena i Karlskrona för att fira 30-årsjubileum och prisa goda insatser och prestationer inom näringslivet under året som gått.

Priset Bästa Blekingeföretag lyfter företag som visar upp goda resultat i form av lönsamhet och tillväxt, sticker ut utöver det vanliga och tillför något som är positivt för Blekinge, ett pris som Skolon AB kammade hem under årets gala. Skolons vd Oliver Lundgren mottog priset på scen och kommenterar:

– Det känns roligt och hedrande att vi uppmärksammas på vår hemmaplan, här där vi en gång startade och fortfarande har vårt huvudkontor. Vi har haft ett fantastiskt år med internationell expansion och hög tillväxt och som vanligt är Skolons framgång inget annat än en enorm teaminsats.

Skolons vd Oliver Lundgren har sedan tidigare även prisats i kategorin “Årets unga entreprenör”, under Guldekengalan 2021.