Skrotfrag köper Gogmans Demontering AB i Katrineholm

Report this content

Skrotfrag förvärvar samtliga aktier i Gogmans Demontering AB i Katrineholm. Köpet är ett led i Skrotfrags strategi att växa och samtidigt komma närmare våra kunder. – Det här blir en bra plats att utveckla våra affärer på säger Mathias Pettersson, filialchef på Skrotfrag.

Köpet innebär att Gogmans nu införlivas i Skrotfrags verksamhet.

– Förutom ett antal containrar och kunder tar vi även över delar av Gogmans personal. Vi hoppas att nuvarande kunder kommer att fortsätta leverera till oss och att nya strömmar till, säger Mathias Pettersson.

Skrotfrag grundades 1972 av Lars Johansson som började med att åka runt med en mobil press och pressa bilar för att sedan expandera när Lars köpte egna anläggningar för mottagning av metallskrot på olika platser runt om i Sverige. Idag är 50-årsjubilerande Skrotfrag ett av de största företagen inom återvinning av skrot och metall i Sverige, med över 100 anställda på 24 olika anläggningar och med en omsättning på drygt 1 miljard kronor.

– Eftersom vi själva håller i hela kedjan inom återvinning, och ser till att all råvara skickas till stålverk och energiåtervinningsanläggningar, kan vi förebygga föroreningar av mark, vatten och luft genom uppföljning och åtgärder som vi själva har kontroll över, berättar Mathias Pettersson.

För mer information:

Jonas Lindh, Regionchef Öst Skrotfrag. Tel: 070-348 35 16. E-post: jonas.lindh@skrotfrag.se

Skrotfrag är en koncern med 24 anläggningar i södra och mellersta Sverige som tar emot, förbehandlar, fragmenterar och återvinner skrot. Miljötänk är en viktig del av vår verksamhet och vi strävar efter minsta möjliga miljöpåverkan genom mesta möjliga återvinning. När Skrotfrag grundades 1972 var verksamheten främst inriktad på bilskrotning, men i dag har fokuset breddats. Numera tar vi emot elektronik, vitvaror, järnskrot, fordon och brännbart avfall på container och släp.

Citat

Förutom ett antal containrar och kunder tar vi även över delar av Gogmans personal. Vi hoppas att nuvarande kunder kommer att fortsätta leverera till oss och att nya strömmar till.
Mathias Pettersson, filialchef på Skrotfrag