Skruf lanserar ett lagom snus

Report this content

Den svenska snusutmanaren Skruf Snus AB lanserar Skruf Mellan White, ett lagom snus. En produkt som erbjuder konsumenter en genuin snusupplevelse med en lägre nikotinhalt.

-          Vi försöker att lyssna till våra kunder och de har efterfrågat ett snus med lägre nikotinhalt som fortfarande erbjuder en genuin snusupplevelse. Med Skruf Mellan White så tror vi oss ha skapat just den produkten och lanseringen känns som ett naturligt steg för ett nyskapande företag som Skruf, säger Andrew Cunningham, VD för Skruf Snus AB.

Skruf har sedan starten 2003 utmanat snusmarknaden i Sverige och Norge med sina produkter och sin design. Skruf har blivit det självklara alternativet för snusaren som vill ha stilren design i kombination med ett individuellt och modernt val.

Med lanseringen av Skruf Mellan White fortsätter Skruf att förnya det svenska snuslandskapet genom att erbjuda ett alternativ som konsumenterna efterfrågat, ett snus som har en lägre nikotinhalt kombinerat med en nyanserad smak och doft som tillsammans skapar en genuin snusupplevelse.

Ytterligare en nyhet är att Skruf Tranbär framöver kommer att erbjudas som White Portion.

-          De kommande lanseringar bekräftar vår position som det moderna snusalternativet. Vårt mål är att erbjuda produkter till konsumenter som söker ett riktigt snus som är anpassat till en modern livsstil, säger Andrew Cunningham, VD för Skruf.

Andrew Cunningham, VD Skruf Snus AB

andrew.cunningham@skruf.se

Om Skruf Snus AB
Skruf Snus AB har utmanat den svenska och norska snusmarknaden sedan lanseringen år 2003 med en innovativ design och framgångsrik smakutveckling. Skrufs säljkår arbetar över hela Sverige, snusfabriken ligger i södra Småland och huvudkontoret är beläget i centrala Stockholm. Läs mer på www.skruf.se.