Josefin Crafoord debuterar som skodesigner

Report this content

Josefin Crafoord, mest känd som radiopratare, programledare och artist har nu äntligen förverkligat en dröm – designat sin egen sko- och väskkollektion för det nya märket Fashion by C. Josefin är känd för sin unika stil och passion för just skor.

”Att skapa den här kollektionen känns perfekt! Äntligen blir mina sko- och väskdrömmar verklighet och när jag får se andra människor bära min design kommer det inte bara göra mig lycklig, utan också världen lite vackrare”, säger Josefin Crafoord.

Kollektion ”Dolls” består av åtta produkter. I kollektionen hittar man högklackade skor, ballerinor, partyväskor & vardagsväskor. Kollektionen är somrig, känns lyxig och består av högkvalité läder. Kollektionen säljs i butiker runt om i Sverige och på olika webbshoppar, på bl a Fashion by Cs webbshop. Priset på produkterna ligger på 1199 kr till 2499 kr.

Fashion by C är ett ungt designteam i Stockholms city med Camilla Randehed som vd. Bakom designen och företaget står också Magnus Johansson.

”Vi som skapat kollektionen är unga medvetna personer som själva är en del av målgruppen. Vi utgår från det vi menar är mest intressant av dagens trender och skapar vår kollektion utifrån det. Vi har fått ett positivt intresse på vår kollektion både från butiker och modevärlden. Man gillar både kollektionen i sig och vårt sätt att arbeta i ett skapande miljö”, säger Camilla Randehed.

För mer information:

Camilla Randehed, vd Fashion by C