Skugge&co växer och rekryterar

Report this content

Kommunikations- och pr-byrån Skugge&co rekryterar nyckelpersoner och uppgraderar till större lokaler. Fyra rekryteringar på väg in.

Linda Wakeham, som arbetat i över tio års tid med kommunikation förstärker Skugge&co. Linda Wakeham har bland annat arbetat med Iqube och vi värdesätter Lindas stora kontaktnät bland entreprenörer och  erfarenhet med att bedriva kommunikationsarbete åt entreprenörsdrivna bolag.

”Efter att ha jobbat i närmare 10 år åt Johan Staël von Holstein började jag för tre år sedan att frilansa.  Det var dö-tråkigt att ha måndagsmöten med mig själv, så jag började leta samarbetsmöjligheter. Skugge & Co tilltalade mig direkt och jag trivs med deras snabbrörlighet, höga aktivitet och stora engagemang.” - Linda Wakeham

Vi rekryterar även Daniel Damberg, mer känd som klubbprofilen och bloggaren Tommie X (http://tommiex.blogspot.com). Daniel kommer att arbeta med event, där vi redan är starka men med Daniel kommer vi att vara helt unika.

"Jag tycker att det ska bli jättespännande att jobba med Linda Skugge och hennes crew. Min generation växte upp med Fittstim och jag såg alltid upp till Linda Skugge, och for god's sake, hon är kvinnan som upptäckte Broder Daniel! Efter att ha jobbat med klubbar i fem år, och tusen olika saker inom mode och media samtidigt så tror jag att livets skola verkligen har gett mig referenser, erfarenhet och jävligt bra social kompetens till att vara som klippt och skuren för att syssla med PR."- Daniel Damberg

Vi jobbar också sedan i somras med Sophie Adolfsson:

”Jag är verkligen glad att få jobba med Skugge&co, jag får kommersiell nytta av alla mina unika kontakter i Stockholms klubb och modevärld. Jag känner att Skugge&co har en modern syn på event och vad som lockar en kräsen publik.”

Sophie är sångerska i Penelope http://www.pene-loop-me.blogspot.com/

Vi kommer inom kort att anställa en projektledare, Malin Letser, utbildad journalist med bakgrund i branschmedia och regionalmedia.  Malin har även lång erfarenhet som stylist och skribent.

"Jag kände direkt när jag träffade Linda och Peter att det här var rätt. Skugge & Co är nytänkande, inspirerande, ärliga och roliga. Jag är väldigt glad över att  få vara med och fortsätta utveckla nya, smarta och utmanande kommunikationsvägar. Det ska bli så kul! Det ska bli jättekul att börja jobba på en så utmanande, smart och nytänkande byrå. Skugge & Co har verkligen tagit fasta på att det bara är fantasin som sätter gränser." - Malin Letser

På Skugge&co jobbar även Madeleine Carlsson som är vd-assistent till Linda plus är bolagets ögon och öron i bloggvärlden. Madeleine har ett brett kontaktnät till de mest inflytelserika bloggarna.

”Jag är helt chockad över att kunder behåller sin gamla pr-byrå i evigheter efter event på event där ingen av intresse dyker upp, där man missar potentialen bland bloggare, där man pressar ut ointressanta pressmeddelanden på journalister med resultatet att kunden svartlistas. Listan kan göras lång på underligheter. Vad jag absolut aldrig kommer att förstå är vad det för nytta med ett snipigt release-event där bara de närmast sörjande dyker upp och sippt kommenterar att snittarna var torra och att branschkollegorna hade förra säsongens outfit på sig. Kom igen, är det detta som pr ska anlitas till…” - Linda Skugge

”Branschen skulle vinna mycket på att släppa på ängsligheten, ängslighet har aldrig varit bra för kreativiteten, det är därför så lustigt att just denna bransch som berömmer sig för sin stora kreativitet är så otroligt ängslig.” - Linda Skugge

Skugge&co grundades 2009 av skribenten och författaren Linda Skugge. Linda driver även boksajten vulkan.se.

För mer info:
Linda Skugge