• Skugge & Co./

The Next Big Thing, Sveriges största tävlingscommunity för musik, drar nu i gång sin andra säsong.

Report this content

Nu har alla artister och oupptäckta talanger chansen att visa upp sig för Sveriges största jury. Idol har tre personer i juryn - The Next Big Thing har tusentals! Om man inte är artist utan bara har den bästa musiksmaken och de skarpast formulerade åsikterna, kan man även vara jury och hitta en ny stjärna. The Next Big Thing är Sveriges största online musiktävling, som lockade 2500 deltagare första säsongen. Med sina nästan 300 000 unika besökare som i snitt spenderade nio minuter per besök, blev The Next Big Thing redan under sitt första år den naturliga mötesplatsen mellan musikälskare och osignad musik.

The Next Big Thing är Sveriges största musikcommunity. Det unika med The Next Big Thing är att du deltar i communityn, och alla deltävlingarna, antingen som artist eller talangjägare.

I samband med säsongen 2011 lanserar The Next Big Thing flera nyheter, bland annat fyra större deltävlingar:

• Stå på Globens scen i samband med årets största tv-sända musiktävling. På finaldagen, den 12 mars, får vinnaren i tävlingen ett unikt tillfälle att uppträda inför en rekordpublik!
  • Din musik släppt på Spotify. Vinnande artist får sin musik publicerad på Spotify med en tillhörande kampanj för att marknadsföra sina låtar.
  • Professionell studioinspelning. Vinn en inspelning av din musik under ledning av en professionell producent, i en exklusiv studio. En möjlighet att spela in en egen skiva med några av branschens hetaste namn. Jurymedlemmar kan vinna ”behind-the-scenes” access, träffa artisterna och produktionsteamet och få insyn i hur det går till vid en professionell inspelning.
  • Way out West VIP-paket. Vinnaren i artisttävlingen får spela på en av Way out Wests scener. Genom arrangören Luger kommer även flera artister få möjlighet att uppträda på klubbarna på Stay out West.

”The Next Big Thing är helt i synk med hur vi i dag konsumerar och diskuterar musik. Vi bestämmer själva våra spellistor och vi lyssnar på vad våra vänner på Facebook tycker snarare än vad musikrecencenten vill att vi ska gilla. Det är därför du i The Next Big Thing vinner utgivning på Spotify istället för ett skivkontrakt.”

Niklas Holmstén, VD Snowfish

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA

Företag: Johan Chun, johan.chun@snowfish.com, 073 – 880 71 29
Press/övriga frågor: Linda Skugge, linda@skuggeco.se, 073 – 380 75 33 eller Malin Letser, malin.letser@skuggeco.se, 070 – 835 34 72