Pressrelease Under 2000 har Skultunas Messingsbruk AB (publ.) lanserat en ny profil och marknadsbearbetningen har intensifierats. Vidare har vissa besparingar genomförts. Trots att effekterna av förändringarna inte får full effekt förrän 2001 är resultatet för 2000 sämre än förväntat och Skultuna uppvisar ett svagt år 2000. Av den anledningen kommer företaget att genomgå en större omorganisation. Förändringen skall leda till att Skultuna blir ett flexibelt, konkurrenskraftigt och tidsenligt företag som står väl rustat inför framtidens utmaningar. Förändringarna innebär att både produktframtagningsprocessen och bruket som turistmål kommer att effektiviseras och förnyas, samt att den nya organisationen i högre grad skall kunna fokusera på expansion genom nya produkter och nya marknader. För ytterligare information kontakta VD Michael Kurpatow 021-783 00 eller styrelseordförande Christoffer Kurpatow, 08-678 06 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/26/20010126BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/26/20010126BIT00460/bit0002.pdf