Sveriges nöjdaste kunder finns på Skurups Sparbank

Report this content

Skurups Sparbank får högst betyg bland Sveriges alla banker i Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga kundnöjdhetsmätning för privatmarknaden 2009. - Det här är första gången vi deltar i SKI:s kundundersökning och det känns fantastiskt roligt att våra privatkunder är nöjdast i Sverige, säger bankens VD Ola Drehmer.

Med ett index på 80,3 procent tar Skurups Sparbank första platsen i årets mätning. Noteringen kan jämföras med branschgenomsnittet på 72,4 procent. I undersökningen mäts förutom kundnöjdhet även image, förväntningar, kvalité, prisvärdhet samt lojalitet. Skurups Sparbank ligger högt i alla kategorier och toppar i kategorierna image, lojalitet och prisvärdhet. - Jag är särskilt glad över det höga betyget i prisvärdhet. Det visar att vårt förhållningssätt med människan i fokus - med korta beslutsvägar, personligt bemötande och närhet till kunden är uppskattat. Att inte ta ut avgifter för självbetjäningsprodukter är också en del i det förhållningssättet. Kunden ska inte betala för tjänster som man utför själv, säger bankens VD Ola Drehmer. Skurups Sparbank är en fristående sparbank med anor från slutet av 18oo-talet. Då som nu spelar den lokala förankringen en central roll i verksamheten. Bankens profil grundar sig på mänskliga värden och en insikt om att kunderna och bygden är avgörande för bankens fortsatta utveckling och överlevnad. - Begreppen image och lojalitet är särskilt viktiga för oss ur ett långsiktigt perspektiv, säger Ola Drehmer. De höga betygen visar att banken har ett gott rykte och att vår strävan att bidra till en positiv tillväxt i bygden värderas högt. Toppnoteringarna visar inte minst att kunderna upplever att vi håller vad vi lovar. I tider som dessa är förtroende den finaste gåva vi kan få av våra kunder, avslutar Ola Drehmer. För ytterligare information: Ola Drehmer, VD, Skurups Sparbank, tfn: 0411 - 53 6716, mobil: 0708 -74 39 97 Presskonferens hålls på Skurups Sparbank fredag 9/10 klockan 09.00

Taggar: