Sky Communication in Sweden AB (publ) förvärvar Worldnet Norr

Sky Communication in Sweden AB (publ) förvärvar Worldnet Norr Sky Communication in Sweden AB (publ) noterat på AktieTorget, har tecknat avtal om förvärv av Worldnet Norr (Nordiq i Umeå AB). Worldnet Norr är en av norrlands största webbhotell och ISP:er med fem st anställda och en årsfakturering på cirka 6 Mkr. Worldnet Norr kommer att helt integreras med dotterbolaget SkyCom Nordic AB. Worldnet Norr visar positivt rörelseresultat och visar på en snabbt växande försäljningstrend. Köpeskillingen uppgår till 1 425 000 kronor samt 12 300 000 nyemitterade aktier i Sky Communication in Sweden AB (publ), till en kurs motsvarande 25 öre per aktie. "Vi ser samgåendet mellan SkyCom Nordic och Worldnet Norr som ett mycket strategiskt beslut i vår positionering i Norrland", säger Göran Hedlund vd på Worldnet Norr. "Genom köpet av Worldnet Norr får vi en dominerande ställning inom bredbandsmarknaden i Umeå- regionen samt ett starkare backoffice för den nationella satsning vi nu kommer att genomföra", säger Jöns Petter Lidström, VD i Sky Communication in Sweden AB (publ). För ytterligare information, vänligen kontakta: Jöns Petter Lidström, VD Sky Communication in Sweden AB (publ) Mobiltelefon: 070-699 75 57, Telefon: 090-14 93 30, E-post: jons.petter.lidstrom@skycom.se För ytterligare information, besök gärna: www.skycom.se Göran Hedlund, vd i Worldnet Norr, mobiltelefon: 070-441 24 55, tfn: 090- 15 68 50, e-post: goran.hedlund@worldnet.se För ytterligare information, besök gärna: www.worldnetnorr.se Om SkyCom SkyCom äger, bygger och förvaltar stadsnät för data- och telekommunikation samt distribuerar kundanpassade tjänster i egna och andras nät. SkyComs nät är huvudsakligen radiobaserade men där det är möjligt, erbjuds även nät via fiber. För kunder med stora krav på mobilitet erbjuds WLAN-nät, eller s.k. "hotspotzoner". SkyComs tjänsteerbjudande riktar sig huvudsakligen till företag, organisationer och bostadsrättsföreningar. Tjänsterna inkluderar e-post med virusskydd, webbhotell, hosting, co-location, redundans, backup, IP-access, specialanpassade säkerhetslösningar, domän service m.m. Sky Communication in Sweden AB (publ) grundades 1989 och har i dag ca 4 400 st aktieägare. Sky Communication in Sweden AB (publ)(SKYC) är noterade på AktieTorget, www.aktietorget.se . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/19/20040519BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/19/20040519BIT00340/wkr0002.pdf