Intersport öppnar sportpalats i Stockholm i samarbete med Skyltgruppen

Report this content

Idag invigs Intersports största och sportigaste butik hittills. Med den 3 000 kvadratmeter stora lokalen på Drottninggatan ska sportkedjan ta en tydligare plats i shoppingmedvetandet och nå konsumenter som helst går på stan när de handlar. Till sin hjälp har Intersport haft svenska Skyltgruppen, som har utvecklat skyltprofilen till Intersports nya butik.

I och med uppdraget för Intersport har Skyltgruppen tagit ett ytterligare steg framåt på den nordiska detaljhandelsmarknaden.

-          Nyetableringar och omprofileringar inom detaljhandelsbranschen blir allt vanligare, och där kommer vi in. Vi ser en tydlig trend i att varumärken som tidigare främst har funnits i volymhandelsområden nu även vill etablera sig i city för att nå nya konsumenter. Att utveckla Intersports skyltlösning har varit just den typen av uppdrag. Projektet är omfattande och resan genom alla delprojekt och idémöten till färdiga skyltlösningar har varit riktigt spännande, säger Mats Möller, projektledare på Skyltgruppen.

Intersports nya butik är en så kallad upplevelsebutik där kunder kan ha roligt och prova på olika sporter. I butiken satsar Intersport fullt ut på koncepten Running, Alpint, Fotboll och Junior. Till exempel finns ett lekrum för barn där de kan testa innebandy.

-      Med vår nya butik vill ni nå de sportentusiaster som gärna spatserar i city när de handlar. Drottninggatan är ett ypperligt läge, det är Stockholm Citys populäraste gata med upp till 80 000 besökare per dag i området kring Åhléns. Vi valde att anlita Skyltgruppen eftersom vi har en väletablerad relation med dem sedan många år. Skyltgruppen kan Intersports profil och varumärke, så de var helt rätt partner då vi ville ta ut svängarna med den nya butiken, säger Peter Seiborg, konceptutvecklare på Intersport.

Skyltlösningen – traditionell neon och hypermodern LED-teknik
Projektet med att utforma den nya Intersport-butikens skyltprofil inleddes under hösten 2010. Den färdiga skyltlösningen är en blandning av traditionell neon, hypermodern LED-teknik och klassiska material i nya kombinationer. Skyltgruppen har både levererat interiört, i form av skyltar, dekor, LED-väggar och belysta undertak, och exteriört. Till exempel har de levererat entrélösningen tillsammans med Philips Lighting.

Idag, den 16 mars, invigs den nya butiken som ligger på Drottninggatan 53 i Stockholm.

För ytterligare information om Skyltgruppen, vänligen kontakta:
Malin Berg, VD
Tel direkt: 010-451 01 03
E-mail: malin.berg@skyltgruppen.se

Om Skyltgruppen
Skyltgruppen arbetar med skyltar - från enskilda skyltprojekt till omprofileringar med utrullning i många länder. Skyltgruppen utgör en viktig länk i marknadsföringskedjan för företag som vill stärka sina varumärken. Tidigare kunder är bl.a. Tieto, Intersport, Länsförsäkringar, Vasakronan, Cramo och Esprit.
Företaget grundades 1980 och har kontor i Stockholm, Malmö, Norrköping, Västerås och Oslo. Skyltgruppen omsätter 60 miljoner kronor.
Läs mer på www.skyltgruppen.se

Om INTERSPORT
INTERSPORT -kedjan har levererat sport sedan 1962 och omfattar idag 153 butiker med en omsättning på 4,1 miljarder kronor (juni 2010). INTERSPORT Sverige AB ägs av de köpmän som driver butiker i kedjan.
INTERSPORT Sverige ingår i INTERSPORT International Corporation, IIC. IIC grundades 1968 då tio självständiga europeiska inköpsorganisationer gick samman. Idag har INTERSPORT över 4900 butiker i 32 länder och den totala omsättningen är 9,2 miljarder Euro. Därmed är INTERSPORT världens största sportkedja.

Taggar: