Skyltgruppen vinner mark – omprofilerar samtliga Hemtexbutiker

Report this content

Svenska Skyltgruppen fortsätter att skörda framgångar på den nordiska detaljhandelsmarknaden. Som ett led i en omfattande ompositionering av varumärket har hemtextilkedjan Hemtex valt Skyltgruppen som leverantör av nya butiksskyltar. Målet är att ge kunderna ett modernare intryck och nu har den första omprofilerade Hemtexbutiken precis invigts.

Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja. De senaste två åren har företaget genomgått ett omfattande förändringsarbete där företaget har tagit fram ett helt nytt koncept, sortiment och visuell identitet. En del i detta har varit att ta fram en ny skyltlösning och för det uppdraget har Hemtex valt Skyltgruppen, ett av Sveriges ledande skyltföretag. Nu omprofilerar Skyltgruppen 136 Hemtexbutiker i Sverige och 25 butiker i Finland genom att konvertera den nya, moderna logotypen till varumärkesbärande skyltar som syns rätt i respektive miljö. Skyltgruppen folierar även fönsterdekor och tapetserar bilder invändigt i butik.

-       Skyltgruppen har haft en viktig del i Hemtex omprofilering då de har omvandlat vår nya logotyp till butiksskyltar. En bra skyltning som kommunicerar varumärkets värden är centralt för oss eftersom det signalerar vårt uppdaterade koncept till kunderna. Vi valde Skyltgruppen som partner eftersom de både besitter designkompetens och tekniskt kunnande, säger Hemtex etableringschef Olof Fredman.

-       Vi är mycket stolta över att Nordens ledande hemtextilkedja har gett oss i uppdrag att skapa nya skyltlösningar i samband med sin omprofilering. Skyltgruppen satsar stort på detaljhandelsbranschen så givetvis är detta en stor affär för oss. Skylten har en viktig roll då den kommunicerar företags värden och förgyller det urbana rummet och vårt arbete för Hemtex är ett bra exempel på detta, säger Malin Berg, VD på Skyltgruppen.

Igår, den 26 augusti, lanserades Hemtex nya koncept, identitet och sortiment. Hemtex och Skyltgruppens partnerskapsavtal löper i tre år.

För ytterligare information om Skyltgruppen, vänligen kontakta:

Malin Berg, VD
Tel direkt: 010-451 01 03
E-mail: malin.berg@skyltgruppen.se

Om Skyltgruppen
Skyltgruppen arbetar med skyltar - från enskilda skyltprojekt till omprofileringar med utrullning i många länder. Skyltgruppen utgör en viktig länk i marknadsföringskedjan för företag som vill stärka sina varumärken. Tidigare kunder är bl.a. Tieto, Intersport, Länsförsäkringar, Vasakronan, Acne och Åhléns City.
Företaget grundades 1980 och har kontor i Stockholm, Malmö, Norrköping, Västerås och Oslo. Skyltgruppen omsätter 70 miljoner kronor. Läs mer på
www.skyltgruppen.se

Om Hemtex
Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja med totalt 189 butiker i augusti 2010, varav 143 i Sverige, 37 i Finland, 4 i Danmark, 3 i Norge och 2 i Estland. Av butikerna är 167 ägda av Hemtexkoncernen och 22 av franchiseföretag. Läs mer på: www.hemtex.se