• Skyltgruppen/

Svenska Skyltgruppen får ny VD - stärker satsningen på att bli ett av de starkaste skyltföretagen i Norden

Report this content

Från och med den 3 maj är Malin Berg ny VD för Skyltgruppen. Hon tar över rollen efter företagets grundare Roger Persson, som nu blir styrelseordförande. Som VD kommer Malin Berg att fortsätta driva Skyltgruppens satsning på att öka skyltens betydelse, samt göra den till en naturlig del i varumärkesstrategi och marknadsföring för företag. Målet är att bli en av de starkaste aktörerna på den nordiska skyltmarknaden och fördubbla omsättningen inom fem år. - Jag brinner för varumärkesfrågor i allmänhet och tycker att skylten är ett synnerligen intressant forum för varumärkesbyggande kommunikation. Min vision är att öppna marknadens ögon för skylten som en vital del i marknadsmixen. En stark skyltning som kommunicerar varumärkets värden är ett kostnadseffektivt och klimatsmart komplement till annan marknadsbearbetning. Som ledare tillämpar jag lustprincipen - alla som arbetar på Skyltgruppen ska ha ett gediget intresse för vår produkt och drivas av att ha extremt nöjda kunder, säger Malin Berg, VD på Skyltgruppen. - När jag grundade Skyltgruppen år 1980 var min vision att varje verksamhet behöver ett märke, en identifikation, och att vi skulle ta logotypen från papperet till det urbana rummet. Skylten ska inte bara fungera som vägvisare och lyfta varumärken, utan även förgylla vår gemensamma miljö. Detta är en vision som lever kvar än idag, och jag har fullt förtroende för att Malin kommer att leda Skyltgruppen vidare i rätt riktning. Jag tycker även att det är extra roligt att vi får en kvinnlig VD nu, något som är ovanligt för ett skyltföretag, säger Roger Persson, styrelseordförande och tidigare VD. Malin Berg har arbetat på Skyltgruppen i fyra år, varav två år som projektledare och två år som vice VD. Tidigare har hon arbetat med projektledning och marknadsföring inom fonogramindustrin samt på reklambyrå.

Taggar: