Skype för Android™ äntligen tillgänglig

Report this content

Idag lanserar Skype den nya smartphone-applikationen Skype for Android™ som är framtagen för smartphones byggda på Android OS med version 2.1 och uppåt. Med denna lansering kan nu majoriteten av världens smartphones-användare dra nytta av Skypes fördelar när de befinner sig på resande fot, antingen genom att koppla upp sig på trådlösa nätverk eller genom det mobila nätverket (GPRS, EDGE, 3G)*. Skype for Android™ laddas ner gratis på Android Market eller genom att besöka www.skype.com/m där det finns mer information om hur applikationen kan laddas ner.

Med Skype for Android™ kan användaren:

• Göra gratis Skype-till-Skype samtal över WiFi eller genom det mobila nätverket (GPRS, EDGE, 3G) [1] till andra Skype-användare oavsett var i världen de befinner sig genom att använda Skypes SILK codec för en CD-liknande ljudkvalitet
  • Göra lågkostnadssamtal till fasta eller mobila nummer
  • Skicka och ta emot chattmeddelanden till en person eller mellan en grupp av vänner på Skype
  • Synkronisera kontakter mellan Skype och mobiladressboken och därefter göra Skype-samtal direkt från mobiladressboken
  • Se när Skype-kontakter är online och är tillgängliga att prata eller chatta
  • På ett enkelt sätt importera namn och nummer till Skype-applikationen från mobiladressboken
  • Ta emot samtal på sitt Skype-nummer

− Skype-upplevelsen är överallt idag. Allt fler människor använder Skype för att göra saker när de är ifrån varandra. Vi är väldigt nöjda med att Skype nu finns tillgängligt för de tre mest populära mobila plattformarna idag: Android, iOS och Symbian, säger Mark Douglas, produktchef för Android.

Resurser för media:

• Om du vill prata med en talesperson från Skype, vänligen kontakta Peter Holmberg på Grayling (kontaktuppgifter nedan)

[1] I USA fungerar Skype for Android bara över WiFi. Skype for Android finns för närvarande inte tillgängligt i Kina och Japan.

* Operatörskostnader kan tillkomma när konsumenten använder data eller roaming över 3G, EDGE, GPRS.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Holmberg, Grayling & Citigate Norden AB

E-post: Peter.holmberg@grayling.com

Direkt: 08-527 808 21

Skype for Android™ fungerar på kompatibla mobiltelefoner som använder Android OS v 2.1 och uppåt och har testats framgångsrikt av Skype på HTC Desire, HTC Legend, Google Nexus One, Motorola Milestone XT720, and Motorola Milestone. Det kan fungera på andra Android-telefoner, men vi kan inte garantera full funktionalitet och kompatibilitet. Vi är medvetna om vissa problem med Samsung Galaxy S och vi arbetar på att åtgärda dessa i framtiden. Skype for Android™ stödjer följande språk: brasiliansk portugisiska, danska, holländska, engelska, estländska, finska, franska, tyska, italienska, japanska, koreanska, spanska, svenska, polska, ryska, förenklad kinesiska och traditionell kinesiska.

Om Skype

Skype är en mjukvara som möjliggör hela världens konversationer. Miljontals av personer och företag använder Skype för att göra gratis video- och röstsamtal, skicka chattmeddelanden och dela filer med andra Skype-användare. Dagligen används också Skype av människor överallt för att göra lågprissamtal till fasta och mobila telefoner. Ladda ner Skype till din dator eller mobiltelefon på www.skype.com