Kungörelse från styrelsen i Sky Ventures AB (publ.)

Kungörelse från styrelsen i Sky Ventures AB (publ.) Vid extra bolagsstämma med aktieägarna i Sky Ventures AB (publ.), org nr 556575-2333, (bolaget) tisdagen den 25 oktober 2000 i Stockholm har bland annat följande beslut fattats; 1.att ändra bolagsordningen innebärande dels att bolagets aktiekapital skall utgöra lägst 1.800.000 kronor och högst 7.200.000 kronor, dels att antalet styrelseledamöter kan uppgå till lägst tre samt högst åtta suppleanter. 2.att styrelsen, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fram till nästa ordinarie stämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om emission av skuldebrev förenade med 200.000 optionsrätter till nyteckning i bolaget, varvid styrelsen även bemyndigas att fatta beslut innebärande att vederlag för teckning av nyemission av skuldebrev skall erläggas med apportegendom, tecknas med kvittningsrätt eller att emissionen eljest skall vara förenad med villkor. Aktiekapitalet får dock inte ökas med mer än 200.000 kronor till följd av beslut fattat med stöd av detta bemyndigande. Eventuella emissioner skall ske på marknadsmässiga villkor. 3.att styrelsen, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fram till nästa ordinarie bolagsstämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om nyemission av aktier, varvid styrelsen även bemyndigas att fatta beslut innebärande att vederlag för teckning av nyemitterade aktier skall erläggas med apportegendom, tecknas med kvittningsrätt eller att emission eljest skall vara förenad med villkor. För de fall inte samtliga aktier tecknas med företrädesrätt, skall styrelsen inom ramen för emissionens högsta belopp äga besluta hur tilldelning skall ske. Aktiekapitalet får dock inte ökas med mer än maximalt 400.000 kr till följd av beslut fattat med stöd av detta bemyndigande. Eventuella emissioner skall ske på marknadsmässiga villkor. 4.att styrelsen skulle förbli oförändrad. Stockholm den 25 oktober 2000 STYRELSEN ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00450/bit0002.pdf