MamaOnTheNet tar coshoppingtanken ett steg längre

MamaOnTheNet tar coshoppingtanken ett steg längre Riskkapitalbolaget Sky Ventures utvecklar och förädlar internettjänsten CoShoppers och satsar på en livsstilssajt som ska frigöra tid åt dagens stressade människor. MamaOnTheNet.com tar hand om tråkiga vardagssysslor som att handla dagligvaror, välja elleverantör och städa. Affärsidén är unik och tjänsten lanseras i slutet av april. - Att bara sälja varor på nätet till låga priser kändes inte tillräckligt spännande eller nytänkande - eller lönsamt för den delen. Vi har istället tagit coshoppingkonceptet ett steg längre och förädlat affärsidén, säger Staffan Rosell, vd för MamaOnTheNet. Vi är först ut i Europa med den här typen av tjänst och utvecklingsmöjligheterna är oändliga. MamaOnTheNet utgår från den moderna människans livssituation: det stressade livet och hur man försöker få vardagen att gå ihop, längtan efter en aktiv fritid, samvetskvalen för att inte hinna med barnen och vännerna. Känslan av att dygnets timmar inte räcker till finns hos de flesta människor. Tanken bakom MamaOnTheNet är att tjänsten ska hjälpa till att frigöra tid åt stressade människor. "Mamma på nätet" ska utföra de tråkiga men tidskrävande vardagssysslorna såsom storhandling av bulkprodukter och städning, men även sådant som att välja elleverantör, teleoperatör och försäkringsbolag. Tjänsten kommer även tillhandahålla kapitalvaror som tvättmaskiner och dammsugare. I grunden finns coshoppingtanken - ju fler som använder tjänsten, desto lägre priser kommer man kunna erbjuda. - Meningen är att du ska spara både tid och pengar genom att använda MamaOnTheNet, fortsätter Staffan Rosell. För ytterligare information, kontakta: Patrick Svensk, vd SkyVentures, tel. 08 - 553 111 09 eller 0708-66 07 30, patrick.svensk@skyventures.com Staffan Rosell, vd MamaOnTheNet.com, tel. 08-553 111 32 eller 0708-82 13 53. Staffan.rosell@skyventures.com Sky Ventures är ett utvecklings- och riskkapitalbolag som fokuserar på internetbaserad handel med varor och tjänster, både mellan företag och konsument samt mellan företag och företag. Sky Ventures aktie handlas genom market maker Nordiska Fondkommission. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT00220/bit0002.pdf