Peter Sederowsky ny styrelseordförande i Sky Ventures AB (publ)

Report this content

Peter Sederowsky ny styrelseordförande i Sky Ventures AB (publ) Advokat Peter Sederowsky, partner i Setterwalls, blir ny Styrelseordförande i Sky Ventures. Sederowsky är även bland annat styrelseordförande i Dynarc, Bidlet, Working Day samt Steelscreen. Vid sin sida som vice styrelseordförande har Peter direktör Jan Steinmann, bl a direktör på SBS Broadcasting, styrelseordförande i Jarowskij samt i Carrot. -När jag blev kontaktad av Tor Jörgensborg och Patrik Lindehag med förslag att jag skulle gå in som styrelseordförande i Sky Ventures blev jag oerhört intresserad, säger Peter Sederowsky. Han fortsätter: med en bra portfölj av bolag, våra gemensamma erfarenheter från Bidlet och inte minst Patrick Svensk som verkställande direktör, så beslutade jag att ägna tid åt Sky Ventures. Det här kan bli bra! Peter Sederowsky, 42 år, är partner i advokatbyrån Setterwalls, där han framförallt är inriktad på finansiell affärsjuridik. Under de senaste åren har Sederowsky aktivt bidragit till ett tiotal nystartade företags utveckling, oftast så som styrelseordförande, på ett mycket framgångsrikt sätt. -Det känns väldigt smickrande att Peter Sederowsky vill arbeta aktivt som styrelseordförande i Sky Ventures, säger Patrick Svensk. Han fortsätter: Peters erfarenhet av ordförandeskap i expansiva Internet- företag är ett ovärderligt tillskott till Sky. Sky Ventures är ett utvecklings- och riskkapitalbolag som primärt fokuserar på Internetbaserad handel med varor och tjänster, både mellan företag och konsument samt mellan företag och företag. Sky Ventures grundare är bland andra Patrick Svensk (tidigare bl a VD Kanal 5) samt Patrik Lindehag och Tor Jörgensborg (tidigare bl a grundare av Bidlet och PC Express.) Sky Ventures aktie handlas genom market maker Nordiska Fondkommission. För ytterligare information, kontakta: Patrick Svensk 08 - 553 111 09, 0708 - 66 07 30, patrick.svensk@skyventures.com Sky Ventures AB Norrlandsgatan 18, 3 tr Box 7432 103 91 STOCKHOLM Tfn: 08 - 553 111 00 Fax: 08 - 553 111 01 www.skyventures.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/23/20000223BIT00200/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/02/23/20000223BIT00200/bit0002.doc