Pressinformation från styrelsen i Sky Ventures AB (publ.)

Pressinformation från styrelsen i Sky Ventures AB (publ.) Vid extra bolagsstämma med aktieägarna i Sky Ventures AB (publ.), org nr 556575-2333, (bolaget) tisdagen den 8 augusti 2000 i Stockholm har bland annat följande beslut fattats; 1.att öka bolagets aktiekapital med högst sexhundratiotusen (610.000) kronor, genom en riktad nyemission om högst sexhundratiotusen (610.000) nya aktier, envar å nominellt belopp en (1) krona, motsvarande 33,2 procent av det nuvarande aktiekapitalet, vilka med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt äger tecknas av Skandia Media Invest AB. Emissionskursen är sextiofem (65) kronor. Det beslutades att de nya aktierna som tillkommer genom emissionen inte medför företrädesrätt i den nyemission som beslutades under punkten 4. nedan. 2.att bemyndiga styrelsen att, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om nyemission av aktier, vilka äger tecknas av Skandia Media Invest AB, till ett antal som tillsammans med av Skandia Media Invest AB redan innehavda samt de sexhundratiotusen (610.000) aktier som Skandia Media Invest AB tilldelas enligt nyemissionen under punkten 1. ovan, motsvarar högst 32,5 procent av utgivna aktier i bolaget vid årsskiftet 2000/2001. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/09/20000809BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/09/20000809BIT00870/bit0002.pdf