Sky Ventures-bolaget iacto inleder samarbete med Jarowskij Media

Sky Ventures-bolaget iacto inleder samarbete med Jarowskij Media Nytt sätt att upphandla teknik sparar tid åt produktionsbolagen Jarowskij Media och iacto inleder ett samarbete. iacto, som är en oberoende marknadsplats för broadcastingbranschen, har sedan tidigare avtal med bl.a. MTG, TV4 i Sverige, Sonera och Canal + Spanien. Jarowskij Media är en del av Skandinaviens största produktionsbolag - Jarowskij Sverige. iacto löser problemen med ineffektivt utnyttjande av broadcastingresurser. Mobila upplänkar och produktionsbussar fraktas i dag till olika platser i världen och kan bli stående oanvända i flera dagar mellan sändningstillfällena samtidigt som det finns outnyttjad sändningskapacitet. Företaget samlar därför mobila upplänkar, produktionsenheter och överföringskapacitet under ett tak, och knyter samman köpare och säljare för att på så sätt underlätta upphandling och försäljning. iacto är en oberoende aktör som arbetar globalt med huvudkontor i Stockholm. Bland iactos samarbetspartners finns sedan tidigare bl.a. MTG, TV4 i Sverige, Sonera och Canal + Spanien. "Behovet av produktionskapacitet ökar" - Behovet av teknikresurser och övrig produktionskapacitet ökar, nationellt och internationellt, säger Lars Järncrantz, Brand Manager, Jarowskij Media. Nu behöver vi inte spendera dyrbar tid på att leta efter rätt leverantör i olika länder vid olika tillfällen. iacto har stor erfarenhet från broadcastingbranschen och tar på sig ansvaret att lösa våra förfrågningar och då kan vi ägna oss åt det vi är bra på - att producera kvalitativt innehåll åt våra kunder. Eftersom flera av Jarowskij Medias produktioner ska sändas över Internet, tar iacto nu definitivt steget in i webcastingbranschen. Sedan tidigare har bolaget ett samarbete med Fronto, ett kommunikationsföretag inom e- handelsbranschen. Därigenom kan företaget erbjuda mobila bemannade eller obemannade webcastinglösningar. Lanserar ny version av marknadsplatsen Sedan marknadsplatsen startade har den fått ett positivt gensvar. I september deltog företaget på Europas största broadcastingmässa, IBC i Amsterdam, med lyckat resultat. - Vi hade cirka 300 besökare i vår monter och alla visade stort intresse för vår marknadsplats, säger Henrik Thomasson, VD, iacto. Vi har lyssnat på våra kunders önskemål och kraftigt förenklat hanteringen för våra köpare och säljare som nu kan lägga ut alla sina önskemål eller osåld kapacitet på Internet. Vi lanserar därför nu iacto II. Självklart kommer vi att fortsätta dialogen med våra kunder och kontinuerligt utveckla marknadsplatsen efter önskemål som vi möter. Nytt är också att iacto nu ska erbjuda alla registrerade användare att köpa eller sälja på marknadsplatsen. Tidigare krävdes ett skrivet kontrakt för att få access. Företaget kommer även fortsättningsvis att erbjuda telefonservice parallellt med Internettjänsten. För ytterligare information, kontakta: - Anna-Karin Modigh, Kommunikationschef iacto AB, tel 08-507 321 15 eller 0701-850 553, annakarin.modigh@iacto.com - Lars Järncrantz, Brand Manager Jarowskij Media, tel 08-503 077 66 eller 0705-818 133, lars.jarnkrantz@jarowskij.se - Patrick Svensk, VD SkyVentures, tel 08-553 111 09 eller 0708-66 07 30, patrick.svensk@skyventures.com SkyVentures är ett operativt fokuserat riskkapitalbolag som utvecklar affärsidéer inom digitala medier, teknologier och tjänster för att skapa ledande europeiska företag. SkyVentures aktie är inofficiellt noterad hos Nordiska Fondkommission. VD för SkyVentures är Patrick Svensk. Ytterligare information finns på http://www.skyventures.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT00140/bit0002.pdf