SkyVentures avyttrar verksamheten i Eximio till Mind

SkyVentures avyttrar verksamheten i Eximio till Mind SkyVentures avyttrar per den 1 november 2001 verksamheten i den helägda IT-konsulten Eximio till Mind. SkyVentures förvärvade Eximio i maj 2000 och har under hela tiden inom SkyVentures sfär varit ett lönsamt företag med positivt kassaflöde och består idag av ett femtontal konsulter med teknikfokus. "Styrelsen i SkyVentures har beslutat att sälja Eximios verksamhet eftersom det inte är ett strategiskt innehav och ligger utanför SkyVentures fokusområde för investeringar", säger Patrick Svensk, VD SkyVentures. "Vi är mycket nöjda över att just Mind ville förvärva Eximios verksamhet eftersom vi tycker att företagen passar mycket bra ihop. Vi är dessutom nöjda över den kontantersättning som Mind betalar för verksamheten" avslutar Patrick Svensk. För ytterligare information, kontakta; Patrick Svensk, VD SkyVentures, tel: 08-553 111 09 patrick.svensk@skyventures.com Om SkyVentures SkyVentures är ett riskkapitalbolag med investeringsfokus inom sådd, start-up och tillväxtfaserna, där tyngdpunkten av investeringarna ligger inom media, informationsteknologi och telekom-områdena. SkyVentures grundare har själva entreprenöriella erfarenheter och vår filosofi är att vara en aktiv ägare och partner till våra portföljbolag. Utöver kapital erbjuds entreprenören ett brett internationellt nätverk, framför allt inom media, men även inom IT och inom telekom området. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/26/20011026BIT00920/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/26/20011026BIT00920/bit0001.pdf