SkyVentures investerar i Stockholm-Köpenhamn Produktion AB (STO-CPH)

SkyVentures investerar i Stockholm-Köpenhamn Produktion AB (STO-CPH) SkyVentures AB (publ) investerar i det nystartade produktionsbolaget STO- CPH. Bolagets inriktning är produktion och format för rörlig bild där interaktivitet är en väsentlig del av innehållet. STO-CPHs affärsidé är att ta fram format och produktioner för nuvarande och framtida plattformar där rörlig bild och interaktivitet förekommer, dvs. TV, Internet och så småningom även mobilt Internet. Grundarna har tidigare gedigen erfarenhet av innehållsproduktion (underhållning, drama och reklamfilm) för framför allt TV-mediet, senast från ett av Nordens tre största produktionsbolag, Jarowskij, där man ansvarat för innehåll, utveckling och formatförsäljning. Bolagets målsättning är att inom ett år ha startat upp verksamhet i ytterligare två europeiska länder för bl a formatförsäljning STO-CPH är en av SkyVentures första investeringar inom interaktiva medier och kommer tillsammans med kommande investeringar att bilda ett intressant och värdefullt nätverk inom området. SkyVentures äger ca 30% av STO-CPH efter en riktad nyemission. - Innehåll kommer alltid att vara kärnan i all mediaverksamhet, oberoende av distributionsform. Den gedigna erfarenheten av innehållsproduktion kombinerat med insikt om interaktivitetens möjligheter inom t e x digital- TV och bredband gör STO-CPH till ett mycket spännande bolag både nationellt och internationellt, säger Patrick Svensk, VD för SkyVentures. - Vi är glada över att ha fått SkyVentures som medinvesterare. Förutom kapital besitter SkyVentures både kompetens och nätverk inom området som kommer att betyda mycket för oss, säger Mikael Kinning, vd och en av fyra grundare av STO-CPH. Förutom Mikael Kinning består grundarna av Henrik Bastin, Lotte Haxthausen och Tomas Lindgren. Styrelseordförande i STO-CPH blir Jan Steinmann, vice styrelseordförande i SkyVentures och tidigare bl a styrelseordförande i Jarowskij. För ytterligare information, kontakta: Patrick Svensk, vd SkyVentures, 08-553 111 09 eller 0708-66 07 30 patrick.svensk@skyventures.com Mikael Kinning, vd STO-CPH, 0708-60 28 79 mikael.kinning@sto-cph.com SkyVentures utvecklar affärsidéer inom digitala medier och skapar ledande europeiska plattformsoberoende onlineföretag. SkyVentures aktie handlas genom market maker Nordiska Fondkommission. VD för SkyVentures är Patrick Svensk. Ytterligare information finns på http://www.skyventures.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT00150/bit0002.pdf