Sveriges tyngsta Internetanalytiker går över till Sky Ventures

Report this content

Sveriges tyngsta Internetanalytiker går över till Sky Ventures Stefan Brännlund och Jan Wolter, senioranalytiker på Nordiska Fondkommission, går över till Sky Ventures. Brännlund och Wolter har under de senaste 18 månaderna legat bakom Nordiskas strategi att positionera sig som den främsta aktören vad gäller Internetföretag. De två blir ett tungt tillskott till Skys Venture Management team. Stefan Brännlund, 31 år, och Jan Wolter, 32 år, har arbetat 5 respektive 4 år som analytiker på Nordiska Fondkommission. Innan dess var båda verksamma som revisorer i fyra år på Ernst & Young respektive Deloitte & Touche. Brännlunds och Wolters främsta bevakningsområde har varit Internetföretag. Att få in Sveriges tyngsta Internetanalytiker i vårt Venture Management team kommer att ge oss ännu högre tempo och bättre precision i våra investeringar i Internetföretag, säger Patrick Svensk, vd Sky Ventures. Brännlund och Wolter har besökt och analyserat över 100 Internetföretag det senaste året och har en unik access till och kunskap om kapitalmarknaden och entreprenörerna, fortsätter Svensk. Brännlund och Wolter kommer att primärt ansvara för analys, strategi och "screening", samt kapitaliseringsstrategier. De förstärker ett redan tungt team bestående av bl a Patrik Lindehag (tidigare Bidlet och PC Express), Maria Öqvist (bl a marknadsdirektör Kodak och konsult på McKinsey), Martin Hägglund (bl a ansvarig för affärskonsulterna på Icon Medialab och tidigare även ISA, Hagströmer & Qviberg, VenCap och senast Digiscope.) Sky Ventures är ett utvecklings- och riskkapitalbolag som primärt fokuserar på Internetbaserad handel med varor och tjänster, både mellan företag och konsument samt mellan företag och företag. Sky Ventures grundare är bland andra Patrick Svensk (tidigare bl a VD Kanal 5) samt Patrik Lindehag och Tor Jörgensborg (tidigare bl a grundare av Bidlet och PC Express.) Peter Sederowsky är styrelseordförande och Jans Steinmann vice ordförande. Sky Ventures aktie handlas genom market maker Nordiska Fondkommission. För ytterligare information, kontakta: Patrick Svensk 08 - 553 111 09, 0708 - 66 07 30, patrick.svensk@skyventures.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00100/bit0002.pdf