Anders T Eriksson ny AM för Skyways produktionsbolag City Airline

Från och med den 4 november är Anders T Eriksson ny Accountable Manager (AM) för Skyways Express AB:s Göteborgsbaserade produktionsbolag City Airline. Anders Eriksson har en lång erfarenhet i branschen som pilot, flygchef och AM.

– Accountable Manager är en av de absolut viktigaste positionerna inom ett flygbolag. Vi är därför mycket glada över att ha rekryterat en så kompetent AM som Anders T Eriksson i det arbete vi nu genomför med att integrera Skyways och City Airline. Vi ska fortsätta att bevisa att vi är ett av Skandinaviens starkaste flygbolag och då är Anders erfarenhet både i luften och på land värdefull, säger Mikael Wångdahl, nytillträdd VD för Skyways Express AB.

Anders T Eriksson ser fram emot att utveckla tjänsten som Accountable Manager på City Airline och ser fördelarna med att integrera med Skyways.

– City Airline står inför många spännande utmaningar. Att City Airline nu arbetar integrerat med Skyways gör att vi får ett samlat linjenät som är attraktivt. Jag ser fram emot att få växa med verksamheten, säger Anders T Eriksson, nytillträdd Accountable Manager på City Airline.

För ytterligare information:

Mikael Wångdahl, VD Skyways, tfn +46 (0)704-32 48 32

Anders T Eriksson, Accountable Manager City Airline tfn +46 (0)703-02 08 81

Bilder för fri publicering, kontakta: Anders Ekhammar, tfn +46 (0)707-46 25 79

City Airline grundades 2001 och har sitt huvudkontor i Göteborg. City Airline är idag ett produktionsbolag till ägaren Skyways.

Skyways är sedan 1993 ett svenskt regionalflygbolag som gör affärsresandet enkelt, tillgängligt och effektivt. På skyways.se kan du boka inrikesbiljetter till Göteborg,  Halmstad, Jönköping, Karlstad, Kristianstad, Luleå,  Oskarshamn, Stockholm, Sundsvall, Visby, Växjö samt Örnsköldsvik och utrikesbiljetter till Bergen, Berlin, Birmingham, Genève,  Kiev, Köpenhamn, Lyon, Manchester, Prag, Riga, Röros, Stavanger, Umeå, Vilnius, Zürich och Åre/Östersund. För mer information var vänlig besök www.skyways.se.