• Skyways/

Skyways och Nordic Aero fortsätter sitt långsiktiga samarbete av handlingtjänster på Stockholm-Arlanda flygplats

Skyways har efter en upphandling valt Nordic Aero som leverantör av handlingtjänster på Stockholm-Arlanda Flygplats.

Skyways och Nordic Aero har arbetat i nära samarbete sedan 2003, då Skyways outsourcade sin handlingverksamhet till Nordic Aero.

”Det är oerhört glädjande att vi får ett fortsatt förtroende från Skyways för leverans av våra servicetjänster. Vi uppskattar det nära samarbete vi har mellan våra bolag, vilket är oerhört viktigt för att leverera en konkurrenskraftig service till Skyways och vara en del av deras utveckling”, säger Jan Brunstedt, VD på Nordic Aero.

”Det goda samarbetet mellan Nordic Aero och Skyways har alltid och kommer fortsatt att bygga på ambitionen att på ett kostnadseffektivt sätt kontinuerligt arbeta för att utveckla servicen till våra passagerare. Vi är mycket nöjda och glada över att även fortsättningsvis ha Nordic Aero som nära partner för denna viktiga servicetjänst”, säger Peter Browall, VD för Skyways AB.

För mer information, kontakta: Jan Brunstedt, VD för Nordic Aero på telefon 08-585 542 20 eller via email jan.brunstedt@nordicaero.se

Peter Browall, VD för Skyways AB på telefon 0733-00 00 40 eller via email peter.browall@skyways.se

Om Nordic Aero Nordic Aero är ett nordiskt flygserviceföretag, som erbjuder flygbolag och flygplatser olika service tjänster som passagerarhantering, bagagehantering, avisning av flygplan, uppsugning av glykol, kabinstädning, exteriör tvätt av flygplan samt en GSE-verkstad för markutrustning. Nordic Aero finns etablerat på 10 flygplatser i Norden, med ca 600 medarbetare och en omsättning på ca 450 MSEK. Nordic Aero har också dotterbolag i Storbritannien och USA. Nordic Aero tillverkar och marknadsför utöver ovanstående en tvättrobot för flygplan (Nordic Dino), som säljs runt om i världen.

Om Skyways Skyways trafikerar 17 inrikes- och två utrikesdestinationer. Under 2008 flög ca 690 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 1,1 miljarder SEK. För mer information var vänlig besök www.skyways.se